Wednesday 30 March 2016

Daily Reflection 30 March 2016

30th March 2016 Resurrection Wednesday

REFLECTION
Luke 24. 13-35
“A journey of joy"
 Jesus walked with the two disciples, and patiently explained to them again the journey of the Messiah. Yet, they were too wrapped up in their grief to recognise Jesus. It was only at the breaking of bread that they realised it was Jesus who had been their companion.

How can I make Jesus my daily companion and receive from Him the joy and hope that I need?
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

30-3-16 复活周三
默想
路24. 13-35
"门徒之旅"

耶稣一路伴随二徒同行,讲解圣经。他俩却认不出祂,直到耶稣在屋内分饼时。

我怎样能从门徒之旅获取更多复活主的喜乐与平安?
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

30 hb Mac 2016 (Rabu di Octave dari Paskah)
RENUNGAN
Lukas 24. 13-35
“Perjalanan sukacita"
Yesus berjalan bersama dua orang pengikutNya dan dengan sabar menerangkan kepada mereka sekali lagi perjalanan Mesias. Namun, mereka terlalu memikirkan kesedihan mereka untuk mengenali Yesus. Dan hanya ketika pemecahan roti baru mereka menyedari Yesuslah yang menjadi pendamping mereka sepanjang perjalanan.

Bagaimanakah saya menjadikan Yesus sebagai sahabat saya setiap hari dan menerima sukacita dan pengharapan yang saya perlukan?
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

30-3-16
Ari Tiga Minggu Paska Keterubah.

Renungan
Luk 24:14-35
"Pejalai Pengaga"
Jesus bejalai enggau dua iko murid ia alu bejurai ngagai sida pejalai pengidup Mesias. Tang pemalat tusah ati sida maie sida enda ulih ngelala Jesus ti udah Angkat ari pemati.

Seduai semina bepun ngelala Iya baru lebuh maya Mecah Roti. Dia sida nemu urang ti enggau seduai ia berandaunya Jesus.

Kati aku ulih nyadika Jesus  pangan aku ninting ari alu nerima ari Iya pengaga serta pengadang ti diguna aku?
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.