Thursday 9 March 2017

Daily Reflection 10 March 2017

10th  March 2017 Friday 1st Week of Lent

Reflection
Matt 5:20-26
“Making a choice to reconcile”
Today, the message of Jesus is one that leads us to experience His love. This message calls us to make peace with our brothers and sisters. It is a message of reconciliation. Sadly, many of us carry with us what should have been left behind- the past. Hurt and anger that made us bitter, defensive and miserable inside. It is time to let go and move on.
Forgiveness is the hardest thing to do, yet it is the key to have a heart full of peace and freedom.

Who is the person Jesus is inviting me to work with for reconciliation?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

2017年3月10日 甲年四旬期第一周星期五

省思
玛五:20 – 26
“做出和好的抉择”
今天,耶稣要带给我们的信息,是要引领我们去体验祂的爱。这信息呼吁我们与兄弟姐妹们和平共处,所以这是个和好的信息。让人感到难过的事,我们当中的很多人仍然背负着过去的、应卸下的事故。伤痛与恼怒使我们心神痛苦难当、防范心重、内心忧郁困结等。现在,该是时候抛下这些往事及开始踏步往前走了。虽然宽恕是最难以做到的事,却是一把至关重要的钥匙——它使我们的心灵全然地拥抱和平与自由。

谁是耶稣要求我向他寻求和好的人呢?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

10 hb Mac 2017 Hari Jumaat Minggu Prapakah Ke 1

Renungan
Matius 5:20-26
“Hati yang suci untuk mencintai kembali”
Mesej Yesus hari ini adalah salah satu mesej yang memimpin kita mengalami cintakasihNya. Mesej ini memanggil kita untuk berdaai dengan saudara dan saudari kita. Ia merupakan mesej tentang perdamaian. Malangnya, ramai antara kita masih memikul perkara yang seharusnya sudah ditinggalkan – masa lalu. Luka dan kemarahan yang menyebabkan kita merasa sedih, dan sengsara dalam batin. Sekarang adalah masa untuk melepaskannya dan meneruskan kehidupan.
Pengampunan adalah perkara yang sukar untuk dilakukan, namun ia adalah kunci untuk mendapatkan hati yang penuh dengan kedamaian dan kebebasan.

Siapakah peribadi yang diundang Yesus untuk bersama dengan saya dalam perdamaian?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

10-03-17
Hari Lima Minggu Lent Ka-1

Renungan
Matt 5:20-26
"Milih deka bebaik"
Pesan Jesus saritu mai kitai awak ngasaika pengerindu Iya. Pesan tu minta kitai bebaik enggau menyadi kitai. Pesan ti mai kitai bebaik enggau pangan diri. Tang mayuh kitai agi ngesan pemedis ti patut ditinggal ka kitai. Pemedis sereta pemenchi ti nyadi kitai enda lantang ati. Tu meh maya kitai ngelepaska semua sereta bejalai baru. Ngampun orwng sigi tusah di adu tang tu meh kunci awak bisi pemaik sereta pengelepas.

Sapa ti di dikangau Jesus awak aku ulih bebaik?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.