Wednesday 8 March 2017

Daily Reflection 9 March 2017

9th  March 2017 Thursday 1st Week of Lent - St Frances of Rome

Reflection
Esther 14:12,14016,23-25 Matt 7:7-12
“Ask and you will receive”
Jesus invites us today to pray with persistence and determination. He calls us to seek God always in our prayer, to never get tired of knocking on His door, to ask for what we really need and desire.

With trust, we believe that God our loving Father will answer our prayer in His time and in His way.

Like Esther in the first reading, let us call on God with trusting hearts, “My Lord, our King, the only one, Come to my help, for I am alone And have no helper but you…”

Let us be assured that God, our Father, will give everything that is good. All we need is to trust and pray from the heart.

Do I pray to God from my heart?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

2017年3月9日 甲年四旬期第一周星期四
圣芳济加修女 (1440年)

省思
玛七:7 – 12
“凡你祈求的,你将得到”
耶稣今天邀请我们以坚不可摧与绝不动摇的心来祷告。祂召叫我们在祷告中常寻求天主的临在,并从不厌倦地敲打祂的门,以寻求我们真正需要的一切和实现我们的愿景。

因着我们的信德,我们相信天主——我们亲爱的天父,将以祂的时间和祂的方式来回应我们的祷告。就像读经一中的艾斯德尔那样,让我们的心满是信德地向天主祈求:“我的主呀,我的君王,世上唯一的主宰,请来扶持我,我是孤独的及无助的——但是除了您…”

让我们坚毅地说吧,天主,我们的父,所赐的一切都是美好的事物。因此我们只需要相信天主及发自内心地向祂祷告。

我有发自内心地向天主祷告吗?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

9 hb Mac 2017 Hari Khamis Minggu Prapakah Ke 1 - St Fransiska dari Rome

Renungan
T.Esther 14:12,14016,23-25 Matius 7:7-12
“Mintalah dan kamu akan mendapat”
Yesus menjemput kita hari ini untuk berdoa dengan berterusan dan penuh kesungguhan. Dia memanggil kita untuk sentiasa mencari Allah melalui doa, tidak akan lelah mengetuk pintu-Nya, meminta apa sahaja yang benar-benar kita kehendaki dan perlukan.

Dengan percaya, kita yakin bahawa Allah Bapa kita yang penyayang akan menjawab doa kita megikut kehendak dan rencanaNya.

Seperti Ester dalam pembacaan pertama, marilah kita memanggil Tuhan Allah dengan hati yang penuh kepercayaan, “Tuhanku, Raja kami, Engkaulah yang tunggal. Tolonglah aku yang seorang diri ini. Padaku tidak ada seorang penolong lain selain Engkau…”

Marilah merasa yakin bahawa Allah, Bapa kita, akan memberikan segala yang baik. Apa yang kita perlu lakukan adalah dengan percaya dan berdoa dari dalam lubuk hati kita.

Adakah saya berdoa kepada Tuhan dari dalam hati saya?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
9-03-17
Hari Empat Minggu Lent Ka-1
St. Frances ari Rome
Renungan

Matt7:7-12
“Pinta, lalu kita deka nerima"
Jesus ngangau kitai saritu awak tetap sembiajg enggau pengabis ati. Iya ngangau kitai awak selalu ngiga Allah Taala dalam kitai besembiang, enda badu ngetuk pintu Iya sereta minta nama aja utai ti dideka sereta diguna kitai.

Pengarap mai kitai bisi pengandal ka Allah Taala ti Apai kitai ti pemadu pengerindu deka nyaut sampi kigai nitih ka peneka enggau atur Iya.

Baka Esther, aram kitai ngangau Allah Taala enggau ati ti arap,"Tuhan Raja kami,Semina Nuan sikoa aja, datai beri tulong Nuan, laban Nuan aja ti ulih nulong aku..."

Aram kitai andal ati ka Allah Taala, Apai kitai deka meri semua utai ti badas. Kitai semina arap sereta besampi enggau ati ti talok.

Kati aku besampi ari ati aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.