Sunday 10 April 2016

Daily Reflection 10 April 2016

10th April 2016 Third Sunday of Easter

REFLECTION
John 21:1-19
“Do you love me?”
Jesus approached Peter and asked him, “Simon son of John, do you love me more than these others do?” What Jesus desired to know was whether Peter’s love for Him was unconditional. This is the heart of Jesus who never forces us to give more than what we can. Ever so patient, Jesus comes to us where we are and loves us for who we are.

What is my response to Jesus’ question: “Do you love me?”
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

10-4-16 ๅคๆดปๆœŸ็ฌฌไธ‰ไธปๆ—ฅ

้ป˜ๆƒณ
่‹ฅ6.16-21
“ไฝ ็ˆฑๆˆ‘ๅ—?”
ๆˆ‘่ƒฝ่‡ช็”ฑๅ›ž็ญ”่€ถ็จฃ่ฟ™้—ฎ้ข˜,ไธ้œ€ๆŽฉ้ฅฐ;ๅ› ็ฅ‚็Ÿฅ้“ๅนถๆŽฅ็บณๆˆ‘็š„ๅฟƒ,ไธไผšๅผบๆฑ‚。

่€ถ็จฃ้—ฎ,“ไฝ ็ˆฑๆˆ‘ๅ—”?ๆˆ‘ๆ€Žๆ ทๅ›ž็ญ”?
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

10hb April 2016 (Hari Sabtu Paskah Kedua)

Renungan
Yohanes 21:1-19
“Adakah kamu mengasihi saya? “
Yesus menghampiri Petrus dan bertanya kepadanya, “Simon anak Yohanes, apakah engkau mengasihi Aku lebih daripada mereka ini?” Yesus ingin mengetahui samada cintakasih Petrus adalah cinta yang tidak terbatas. Ini merupakan hati Yesus yang tidak pernah memaksa kita memberikan sesuatu yang melebihi kemampuan kita. Yesus yang penuh kesabaran, datang kepada kita di mana kita berada dan mencintai kita apa adanya kita.

Apakah respon saya kepada soalan Yesus: “Adakah engkau mengasihi Aku?”
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น
10-4-16
Ari Minggu Paska Ka Tiga

Renungan
John 21:1-19

"Kati nuan rinduka aku?"
Jesus mansang agai Simon Peter alu nanya iya, “Simon anak John, kati nuan rinduka Aku lebih ari sida ti bukai tu rinduka Aku?”. Jesus deka nemu penalam pengerindu Simon Peter. Tu meh ati Jesus ti enda kala mejal kitai lebih ari utai ti ulih digaga kitai. Enggau penelap Jesus datai ngagai kitai dini aja endur kitai serta rindu ka kitai.

Nama saut aku lebuh Jesus nanya aku:
“kati nuan rinduka Aku?”

๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.