Thursday 7 April 2016

Daily Reflection 7 April 2016

[11:49, 4/6/2016] Reverend SISTER Sandra Seow: 👏🏼                      
[22:11, 4/6/2016] Basil Woo: 7th April 2016 Thursday of the Second Week of Easter

REFLECTION
John 3:31-36
“To do or not to do… The choice is yours!”
It is all about the choices we make. When we choose to live a life of hatred, lust, anger, etc, we completely miss the target of having true life. We choose to be away from god by our words and actions. Thus, we can still be physically alive but spiritually dead. The choice we make leads us to be for God or against God.

Do the options that I take in my life – from how I spend my free time, the friends and hobby I have lead me towards God or away?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

7-4-16 复活期第二周

星期三
若3.31-36
“生死抉择。”
心灵死亡是最大的悲哀。面对复活主的新生命,而依然故我,不愿革除怨恨、愤怒、贪欲等劣根,等于放弃生命。

我怎样用空闲时间?爱好做什么?交什么朋友?凡此种种使我的心向着天主还是偏离天主?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

7hb April 2016 (Hari Kamis Paskah Kedua)

Renungan
Yohanes 3:31-36
“Melakukan atau tidak melakukan…pilihan ditangan anda!”
Semuanya adalah tentang pilihan yang kita lakukan. Apabila kita memilih untuk menjalani kehidupan yang penuh kebencian, nafsu, kemarahan, dan lain-lain, kita kehilangan tujuan untuk mempunyai kehidupan sebenar. Kita memilih untuk menjauhkan diri dari Tuhan dengan kata-kata dan tindakan kita. Dengan demikian, kita masih boleh hidup secara fizikal tetapi mati secara rohani. Pilihan yang kita lakukan membawa kita hidup untuk Allah atau melawan Allah.

Adakah pilihan yang saya ambil dalam kehidupan ini – bagaimana saya luangkan masa terluang, rakan-rakan dan hobi saya membawa saya lebih dekat kepada Tuhan atau menjauhkan diri dari Dia?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

7-4-16
Ari Empat Minggi Ka Dua Paska.

Renungan
John 3:31-36
"Ngadu tauka enda...aba runding kitai empu!"

Semua utai bepun ari runding ti digaga kitai empu. Lebuh maya kitai milih deka idup dalam pemenci, pengingin tubuh, pengeringat serta utai bukai, kitai udah ngelak ka diri ari ba empu ka pengidup ti bendar. Kitai milih ngelari ka diri ari Allah Taala ketegal jako serta ulah kitai. Taja kitai secara nyata agi enseput tang pengidup rohani kitai udah parai. Utai ti dipilih kitai mai kita awak enggi Allah Taala tauka ngelaban Iya.

Nama utai ti dipilih aku dalam pengidup-dalam cara aku magi awak, bala pangan enggau pengawa ti dikerindu aku mai aku semak tauka ngelari ka aku ari Allah Taala?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.