Wednesday 27 April 2016

Daily Reflection 27 April 2016

27th April 2016 Wednesday Fifth Week of Easter

REFLECTION
John 15:1-8
"In Union with Jesus"
We remain in Jesus when we set time and space to enter into silence and encounter Jesus, waiting to love us, eager to speak to us. In this busy world, we are always rushing around and we tend to reduce prayer to merely uttering to God our petitions or formulated prayer. Prayer is about us searching for God and finding Him deep within the silence of our hearts. Prayer is about waiting in the emptiness and silence for the Word of God to speak to us. Prayer is to be embraced by silence and find ourselves resting in God’s loving arms.

Do I encounter God’s loving presence in this time of silence?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

27-4-16复活期第五周星期三

默想
若15.1-8
"住在耶稣内。"
“你们住在我内,我也住在你们内”。关系不是一天建立起来的。我得腾出时间来聆听耶稣,等待耶稣。

我够不够耐心在主内“浪费时间”?我会因为忙于杂务或烦闷无聊而放弃祈祷吗?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
27hb April 2016 (Hari Rabu Paskah Ke Lima)

Renungan
Yoh 15:1-8
"Bersatu dengan Yesus"
Kita bersatu dengan Yesus apabila kita menyediakan masa dan ruang untuk memasuki keheningan dan perjumpaan dengan Yesus, yang sedang menanti untuk mencintai dan mau berbicara kepada kita. Dalam kesibukan dunia ini, kita sentiasa bergegas dan cenderung untuk mengurangi doa kepada hanya doa permohonan atau doa yang telah dirumuskan. Doa adalah mengenai peribadi kita yang mencari Allah dan menemukan Dia dalam keheningan jiwa kita. Doa adalah tentang penantian didalam kekosongan dan keheningan untuk membenarkan Perkataan Allah berbicara kepada kita. Doa adalah disedari dalam keheningan dan membiarkan diri kita berehat dalam pangkuan cintakasih Allah.

Adakah saya menemukan kehadiran cintakasih Allah di dalam keheningan?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
27-4-16
Ari Tiga Minggu Paska Ka Lima

Renungan
John 15:1-8
"Bersaum enggau Jesus"
Kitai diau didalam Jesus lebuh maya kitai meri awak serta endur kitai ulih diau jenuh alu ngasai ka Jesus, ti nganti kitai enggau pengerindu laban deka berandau enggau kitai. Dalam dunya ti belabuh sibuk, kitai selalu deka ngaga utai enggau jampat alu ngurang ka awak bersembiang semina sampi peminta serta leka jako sembiang ti udah disusun. Sembiang mai kitai bertemu enggau Jesus ti diau didalam ati kitai. Sembiang nyak baka nganti dalam endur sunyi awak ka Jako Tuhan berjako enggau kitai. Sembiang enggau diau jenuh alu nemu diri dijaga Apai ti besai kuasa.

Nama aku bertemu enggau Allah Taala ti penuh pengerindu dalam awak sunyi?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.