Monday 30 May 2016

Daily Reflection 30 May 2016

30 May 2016 Ninth Week of Ordinary Time

REFLECTION
Mark 12:1-12
"Disobedient tenants"
Today, Jesus calls us to enter into the vineyard as tenants who are ready to be in a personal and intimate relationship with God. From this relationship, we work for God with hearts focussing on what truly matters – to bear fruits of the Kingdom and share all that we receive with others.

Am I the tenant that God has intended me to be?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

30-5-16  常年期第九周星期一

默想
谷12.1-12
“恶园户的比喻”
恶园户没有履行自己的责任,终于被除灭。

我怎样履行天父交给我的责任?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

30hb Mei 2016 Hari Isnin Minggu Biasa Ke Sembilan

Renungan
Markus 12:1-12
"Penyewa ladang yang tidak setia."
Hari ini, Yesus memanggil kita untuk masuk ke dalam ladang sebagai penyewa yang bersedia untuk mempunyai relasi yang intim dan peribadi dengan Tuhan. Daripada relasi ini, kita bekerja untuk Tuhan dengan hati yang terarah kepada apa yang lebih penting – untuk berbuah di dalam kerajaanNya dan mengongsikan semua yang kita terima dengan orang lain.

Adakah saya penyewa yang Tuhan inginkan?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
30-05-16
Ari Satu Minggu Ka-9

Renungan
Mark 12:1-12
"Orang ti nyua kebun"
Saritu Jesus ngangau kitai nyadi baka penyua kebun ti mai kitai bisi kaul rapat enggau Tuhan. Enggau tu kitai ulih gawa ka Tuhan enggau ati ti aroh- keterubah ia ti mai kitai bebuah mayuh ka Perintah Iya serta berkongsi semua utai tu enggau urang bukai.

Kati aku tu penyua ka di ingin ka Tuhan?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.