Monday 4 July 2016

Daily Reflection 4 July 2016

                        4th July 2016 Monday Fourteenth Week of Ordinary Time

REFLECTION

Matt 9:18-26
"Get out of here"
Have more faith in Jesus than all the noisy scorners who placed doubts and fears into our hearts. Each of us have scorners who laugh at us and make us look at ourselves negatively. Listening to these inner voices kills our energy to hope, our strength  to rejoice, and makes lose our vigour to live. Let Jesus enter and tell these scorners of negativism, “get out of here” Jesus wants so much to bring new life into all the dead parts of our lives so that we can start taking steps to walk with greater faith and deeper love.

What is Jesus’ message for me today?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

4-7-16 常年期第十四周星期一

默想
玛9.18-26
“起死回生”
会堂长求耶稣为他刚死去的女儿覆手,相信他能起死回生。患了十二年血漏病的妇人触摸耶稣的外袍边繸,相信他能使她复原。这两人的信德都叫他们如愿以偿。

我以什么态度求主俯听心愿?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

4 hb Julai 2016 Hari Isnin Minggu Biasa ke Empatbelas

Renungan
Matius 9:18-26
"Keluar dari sini"
Kita perlu lebih percaya pada Yesus daripada percaya kepada semua si pencemooh yang menempatkan keraguan dan ketakutan ke dalam hati kita. Setiap dari kita memiliki si pencemooh yang menertawakan kita dan membuat kita melihat diri kita sendiri secara negatif. Mendengarkan suara-suara batin seperti ini membunuh tenaga kita untuk mempunyai pengharapan, kekuatan kita untuk bersukacita, dan membuatkan kita kehilangan semangat untuk hidup. Biarkan Yesus masuk dan memberitahu si pencemooh negative ini, "keluar dari sini" Yesus sangat inginkan untuk membawa kehidupan baru ke semua bagian hidup kita yang telah mati sehingga kita dapat mulai mengambil langkah-langkah untuk berjalan dengan iman yang lebih besar dan cinta yang lebih dalam.

Apakah mesej Yesus kepada saya hari ini?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
04-07-16
Ari Satu Minggu Biasa Ka-14

Renungan
Matthew 9:18-26
"Keluar ari tu"
Tetap arap ka Jesus taja orang mechat kitai ngambi ati kitai takut sereta enda arap. Sida tu mega selalu deka beduan ka kitai sereta ngasoh kitai mikir diri kitai urang ti enda beguna. Ninga nyawa sida ia tu mai kitai nyau pengandal, nyau pengaga sereta nyau asai deka idup. Aram kitai meri awakka Jesus tama dalam pengidup kitai sereta madahka sida ka beduan kitai, "Keluar ari tu" Jesus deka mai ka kitai pengidup baru dalam semua utai ti udah parai dalam pendiau kitai ngambika kitai ulih bepun ka singkang kitau enggau pengarap ti besai sereta pengerindu ti dalam.

Nama pesan Jesus ka aku saritu?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.