Thursday 16 June 2016

Daily Reflection 16 June 2016

                        16th June 2016 Thursday Eleventh Week of Ordinary Time

REFLECTION
Matthew 6:7-15
"Our loving father"
Jesus told His disciples not to fill their prayers with thousands of words but simply to be in the presence of the One who knows them and cares for their deepest needs. Jesus started the prayer with these words: “Our Father…” we need to know God as our Father and we as His children. Our loving Father is waiting for us and listening to us in the secret room within ourselves. All her wants from us is to go to Him and trust in His love.

Is God really our Father whom we trust?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

16-6-16 常年期第十一周星期四

默想
玛6.7-15
“我们在天的父”
耶稣叫我们祈祷时不要唠叨,因为天父知道我们需要什么。

天父,愿你的国来临!
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

16 hb Jun 2016 Hari Khamis Minggu Biasa Ke Sebelas

Renungan
Matius 6:7-15
"Allah Bapa Penyayang"
Yesus memberitahu murid-muridNya agar tidak mengisi doa-doa mereka dengan ribuan kata-kata tetapi hanya berdiam di hadapan Dia yang mengenal dan peduli akan segala keperluan batin mereka. Yesus telah memulakan doa dengan kata-kata ini: "Bapa kami ..." kita perlu mengenal Allah sebagai Bapa kita dan kita sebagai anak-anak-Nya. Bapa yang penuh kasih sentiasa menanti  dan mendengarkan kita dari dalam lubuk hati kita sendiri. Apa yang Dia inginkan dari kita adalah supaya kita datang kepada-Nya dan percaya akan kasih-Nya.

Adakah Tuhan adalah Bapa yang sunguh-sunguh kita percaya?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
16-06-16
Hari Empat Minggu Biasa Ke-11

Renungan
Matthew 6:7-15
"Apai kitai di bepengerindu"
Jesus madahka bala murid Iya ngambika enda ibuh ngena mayuh leka jako tang diau jenuh ngasaika Tuhan ti ngelala sereta beduli ka utai ti amat diguna sida. Jesus ngepun ka sampi ngena leka tu:"Apai kami..." kitai keterubah ia patut ngelala Allah Taala nya Apai kitai, kitai tu anak-anak iya. Apai kitai di bepengerindu nganti kitai sereta ningaka kitai dalam bilik kitai. Iya deka kitai datai ngagai Iya sereta arapka pengerindu Iya.

Katika Allah Taala nya Apai ti dikarap ka kitai?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.