Tuesday 28 June 2016

Daily Reflection 28 June 2016

                        28th June 2016 Tuesday Thirteenth Week of Ordinary Time

REFLECTION
Matthew 8:23-27
"Awake Jesus"

Today, Jesus is present in our life in the same way He was present with His disciples in the boat. All He wants from us is a faith that remains alive even in the midst of troubles and challenges. A faith so alive and active that we put our trust in Him who loves us so much.  A faith so alive and active that we withstand the storm with confidence that our boat can never sink because Jesus is with us.


How can I practice this awareness that Jesus is present in me and with me always?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

28-6-16 常年期第十三周星期二



默想

玛8.23-27

“主啊,救命!”

世海浮沉,波涛汹涌。我们虽然害怕,虽然小信德,仍可以求主救拔。



他究竟是什么人?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

28 Jun 2016 Hari Selasa Minggu Biasa Ke Tigabelas

Renungan
Matius 8:23-27
"Yesus yang berjaga"

Hari ini, Yesus hadir dalam kehidupan kita sama seperti Dia hadir bersama pengikut-pengikutnya dalam perahu. Apa yang Dia inginkan daripada kita adalah iman yang sentiasa hidup walaupun di tengah kegelapan dan cabaran. Iman yang sangat hidup dan aktif sehingga kita meletakkan kepercayaan kita kepada Dia yang benar-benar mengasihi kita. Iman yang hidup dan aktif sehingga kita bertahan dengan penuh keyakinan bahawa perahu kita tidak akan tenggelam kerana Yesus bersama-sama kita.


Bagaimana saya melatih kesedaran bahawa Yesus berada bersama dan tinggal bersama saya selalu?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
28-06-16
Ari Dua Minggu Biasa Ka 13

Renungan
Matthew 8:23-27
"Bejaga enggau Jesus"

Saritu Jesus begulai dalam pengidup kitai baka Iya ti begulai enggau bala murid Iya dalam perau. Jesus deka kitai tegap dalam  pengarap taja dalam penusah. Pengarap tu nulong kitai ngetan diri lebuh tinggang penusah sereta ribut balai dalam pengidup kitai laban Jesus entang kitai.

Kati aku ulih belajar ngasai ka Jesus selalu diau sereta enggau aku belama?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow