Wednesday 16 November 2016

Daily Reflection 16 November 2016

16th November 2016 Wednesday 33rd Week of Ordinary Time - St Margaret of Scotland; St Gertrude

Reflection
Luke 19:11-28
 “Life is about giving”
In this limited time here on earth, each of us has a special gifts which God has given to us.
Today, Jesus invites us to live a life in which we use our gifts for others – gift of time, friendship, money, talents, intelligence, etc. We are here, not to amass and accumulate more, but to share all that we have in order to build others up and help them also to invest their gifts for others.
As we pray, let us ask Jesus for the faithfulness to use our gifts for the good of others. We are not here to stand still and be indifferent but to give and keep giving.

How can I live this day to the fullest?
πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»

16-11-16 常年期33ε‘¨ζ˜ŸζœŸδΈ‰

θ·―19.11-28
“ι‚£ζ²‘ζœ‰ηš„,θΏžδ»–ζ‰€ζœ‰ηš„,δΉŸθ¦δ»Žδ»–ε€ΊεŽ»”(26θŠ‚)
这话ε₯½εƒεΎˆθ‹›εˆ»,却符合δΈ₯εŽ‰δΈ»δΊΊηš„ε½’θ±‘,δ»–“ζ²‘ζœ‰ε­˜ζ”Ύηš„,δΉŸθ¦ζε–;ζ²‘ζœ‰δΈ‹η§ηš„,δΉŸθ¦ζ”Άε‰²”(21-22θŠ‚θΏžζδΈ€ζ¬‘ζ₯εΌΊθ°ƒ)。ε€©δΈ»ηœŸζ˜―θΏ™ζ ·ηš„ε—?

ηœ‹ηœ‹δΈŠδΈ‹ζ–‡,θΏ™ζ―”ε–»εΊ”θ―₯ζ€Žζ ·θ§£θ―»?
πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»

16 hb November 2016 Hari Rabu Minggu Biasa Ke 33 - St Margaret dari Scotland;  St Gertrude, Perawan

Renungan
Lukas 19:11-28
"Hidup adalah tentang memberi"
Dalam hidup yang singkat di dunia ini, setiap kita mempunyai karunia istimewa yang telah diberikan Tuhan kepada kita.
Hari ini Yesus menjemput kita untuk menghidupi kehidupan dimana kita menggunakan karunia-karunia yang kita miliki untuk orang lain – masa, persahabatan, wang, bakat-bakat, intelektual dan sebagainya. Kita berada disini, bukan untuk menggumpul dan menambah lebih banyak lagi, tetapi untuk mengongsikan semua yang kita miliki supaya dapat membantu orang lain agar mereka juga dapat mengongsikan apa yang mereka miliki kepada orang lain.
Di dalam doa ini, marilah kita memohon kepada Yesus untuk memberikan kepada kita kesetiaan untuk menggunakan karunia yang kita miliki demi kebaikan orang lain. Kita berada disini bukan untuk berdiam dan menjadi tidak peduli tetapi untuk memberi dan terus memberikan apa yang kita miliki.

Bagaimana saya boleh hidup hari ini dengan sepenuhnya?
πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»πŸ”»

16-11-16
Hari Tiga Minggu Biasa Ka-33 St. Margaret ari Scotland;St Gertrude.

Renungan
Luke 19:11-28
"Pengidup tu pasal meri"
Dalam awak ti enda panjai lebuh kitai ngembuan dunya tu, kitai diberi pemeri ti kelai ti datai ari Allah Taala.
Saritu, Jesus ngangau kitai awak idup ngambi ngena pemeri ka guna orang bukai-pemeri awak, kaul, duit ringgit, pemandai, pengelandik sereta pemeri bukai. Kitai diau ditu ukai ketegal ngumpul sereta nyimpan enggau mayuh agi, tang berkongsi semua kemisi kitai ngambi mai pemansang ka pengidup orang bukai sereta nulung sida berkongsi pemeri sida ka orang bukai mega. Lebuh kitai bersbiang, kitai minta Jesus meri kitai pemadas dalam kitai ngena pemeri kitai ka pemaik orang bukai. Kitai ukai diau diri aja sereta enda ngambi peduli tang kitai meri sereta terus meri.

Kati aku ulih idup dalam pemenuh saritu?
πŸ”» πŸ”» πŸ”» πŸ”» πŸ”» πŸ”» πŸ”» πŸ”»

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.