Saturday 26 November 2016

Daily Reflection 26 November 2016

                        26th November 2016 Saturday 34th Week of Ordinary Time

Reflection
Luke 21:34-36
 “Make space for God”
We have everything in life that it is so easy to forget God because of all the distractions that our good and comfortable life brings to us.

As we stand at the threshold of Advent, let us listen to Jesus as He calls us, “watch yourselves… stay awake.”
Watch ourselves and stay awake by not letting our hearts to be weighed down by the unnecessary anxiety and worries over things of this life.

Jesus patiently invites us again to enter into an intimate relationship with God and allow ourselves to be loved by Him. The intensity of God’s love is like a blazing fire. He is not content to have us near the fire of His love but within the very depth of it.

Let us today spend time to simply be amazed at how much we are loved by God. May we make space for God in our mind and hearts so that god can remain in us and we with Him.

Have I lost sight of God in the busyness and cares of life?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

26-11-16 常年期34周星期六

路21.34-36
“时时醒寤祈祷”(36节)
今天是教会礼仪年丙年的最后一天,耶稣提醒我们,不要被人生种种挂虑牵累,以致轻忽了最重要的事,得不偿失。

天主圣神,请助我们恒常醒寤祈祷。
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

26 hb November 2016 Hari Sabtu Minggu Biasa Ke 34

Renungan
Lukas 21:34-36
“Berikan ruang kepada Tuhan”
Kita mempunyai segala-galanya dalam hidup yang menyebabkan kita dengan mudah melupakan Tuhan kerana gangguan kehidupan yang baik dan selesa yang kita miliki. Dengan berdiri di ambang Adven, marilah kita mendengar Yesus memanggil kita, “perhatikan dirimu….berjaga-jagalah.”

Perhatikan dirimu dan berjaga-jagalah dengan tidak membiarkan hatimu dipenuhi dengan kebimbangan dan kekuatiran tentang perkara-perkara dalam hidup. Yesus dengan sabar menjemput kita kembali untuk  memasuki relasi yang intim dengan Tuhan dan membenarkan diri kita dicintai olehNya. Kuasa cintakasih Tuhan adalah seperti api yang menyala-nyala. Dia tidak pernah puas membawa kita untuk dekat dengan cintakasihNya.

Marilah hari ini kita meluangkan masa dengan hanya mengagumi betapa Tuhan benar-benar mencintai kita. Semoga kita memberikan ruang di dalam minda dan hati kepada Tuhan Allah agar Dia tetap tinggal di dalam kita dan kita di dalam Dia.

Pernahkah saya melupakan Tuhan dalam kesibukan hidup saya?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

26-11-16 Hari Enam Minggu Biasa Ka-34

Renungan
Luke 11:34-36
"Meri endur ka Allah Taala"
Kitai bisi semua utai dalam pengidup ti tau mai kitai enda ingat ka Allah Taala laban semua tu ulih meri kitai pemanah sereta pengelantang dalam pengidup kitai. Lebuh kitai bepun musim Advent, aram kitai ninga nyawa Jesus ngangau kitai "bejaga kita..."
Nyaga diri kitai ngambi ati kitai enda ditating ulih utai ti nadai reti guna ti mai pengirau sereta nakut ati dalam pengidup. Jesus nganti kitai mansang ngagai Iya ngambi kitai bisi kaul baru enggau Allah Taala sereta meri diri dikerindu ulih Iya. Pemesai penyinu Iya baka tunu  api besai. Iya deka kitai diau dalam pengerindu Iya. Aram kitai magi awak ngasai pengerindu Iya. Awak kitai meri endur ka Allah Taala dalam runding sereta ati kitai ngambi ia selalu entang kitai sereta kitau diau dalam Iya.

Kati aku bisi udah jauh ari Allah Taala ketegal cara pendiau aku?
🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.