Friday 4 November 2016

Daily Reflection 2 November 2016

                        2nd November 2016 Wednesday All Souls

Reflection
Luke 7:11-17
“Death has trodden”
On this feast of All Souls, let us, in the silence of our hearts, spend time to give thanks to each person who has been close to us and has died. Each person that comes to our mind has played a part that has made us to be who we are today. Each person, though he or she has departed from this earthy life, continues to be close to our hearts everyday.

In today’s gospel, Jesus saw the grief of a widow, and He told her, “Do not cry.” Today, let these words of Jesus resound in our hearts. If we still experience suffering  about the loss of a loved one, let us find consolation in Jesus, who is the Lord of the living and the dead.

Who are the deceased loved ones whom I want to pray for and remember them with gratitude?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

2-11-16 追思已亡

路7.11-17
“主一见她,就动了怜悯的心”。(13节)
白头人送黑头人,哀恸莫名,何况这母亲是个寡妇,死去的是独子。耶稣对伤痛的人,无法坐视不顾,总要以行动表现他的关怀。

我们追念已亡亲友的同时,也期望在“起来”(14节)的日子,大家欢宴天国,永沐主恩。
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

2hb November 2016 Peringatan arwah

Renungan
Lukas 7:11-17
"Kematian perkara biasa"
Dalam pesta peringatan arwah, marilah dalam keheningan hati, kita memberikan waktu untuk mengungkapkan rasa terima kasih kepada setiap orang yang dekat dengan kita dan telah meninggal. Setiap orang yang datang diminda kita telah memainkan peranan mereka dalam membentuk kita menjadi siapa kita hari ini. Setiap orang, walaupun telah meninggalkan kehidupan ini, terus berada dekat dengan kita setiap hari.
Dalam Injil hari ini, Yesus melihat kesedihan seorang janda dan berkata kepadanya, “Jangan menangis.”Hari ini, biarlah kata-kata Yesus bergema dalam hati kita.

Jika kita masih mengalami penderitaan kerana kehilangan orang yang kita kasihi, carilah penghiburan dalam Yesus yang adalah Tuhan untuk yang hidup dan yang mati.

Siapakah orang-orang yang telah meninggal yang saya kasihi dan yang ingin saya doakan serta ingat dengan penuh rasa syukur?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

02-11-16
Hari Tiga
Ngingat ka Orang ti udah Parai.

Renungan
Luke 7:11-17
"Dituntung Pemati"
Pengawa sembiang saritu minta kitai diau jenak sereta meri terima kasih ka genap orang ti dikelala kitai tang udah ngejang ari dunya tu. Genap iko sida iya ti datai dalam runding kitai, sigi udah kala ngambi bahagian mai kitai nyadi baka ka gaya kitai diatu. Sida tetap semak diau dalam ati kitai ninting hari.

Injil saritu mandang ka penyinu Jesus ka indu ti balu, ko Iya nyaut indu nya, "Anang nyabak". Saritu, aram kitai meri awak leka jako tu didinga dalam ati kitai. Enti nyema kitai agi merinsa bekenang ka sida ti udah parai, aram kitai ngagai Jesus ti meri pengelantang, Iya meh Tuhan ka sida ti agi idup enggau ti udah parai.

Sapa sida ti udah parai tang deka disembayangka ku sereta dikingatkan enggau ati lantang?

🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻
 Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.