Tuesday 22 November 2016

Daily Reflection 22 November 2016

22nd November 2016 Tuesday 34th Week of Ordinary Time - St Cecilia

Reflection
Luke 21:5-11
 “For Christ”
“Do not be frightened…”
This is the message of hope that Jesus offers to us today. Our illness, loss, rejections, floods are real but we must never let fear drive us to lose our faith. We can stand firm even when everything around us crumble because of Jesus’ enduring presence with us.
Today, we celebrate St Cecilia, a first century martyr who has given her heart to Christ from a very young age.

We must never be afraid to be proud of our faith in Jesus. The reason for our courage is because Jesus walks with us in our journey.

How can I be part of this mission of love that Jesus has lovingly entrusted to me?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

22-11-16 贞女则济利亚殉道

路21.5-11
“不要惊惶”(9节)
每个世代都有人(包括基督徒)唯恐天下不乱,大肆宣扬世界末日即将来临的征兆。他们忘了耶稣的提示:“还不即刻是结局”(9节)。

我怎样看天下种种乱象?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

22 hb November 2016 Hari Selasa Minggu Biasa Ke 34 - St Cecilia

Renungan
Lukas 21:5-11
“Untuk Kristus”
“Jangan takut….”
Ini merupakan mesej harapan yang ditawarkan Yesus kepada kita hari ini. Penyakit, kehilangan, penolakan, yang kita alami adalah benar namun kita tidak seharusnya membiarkan ketakutan menyebabkan kita kehilangan iman. Kita boleh berdiri teguh biarpun semua yang kita miliki hancur kerana Yesus sentiasa hadir bersama kita.

Hari ini, kita merayakan St. Cecilia, Perawan dan martir yang telah memberikan hatinya kepada Kristus pada usia yang masih muda.

Kita seharusnya tidak pernah  takut untuk merasa bangga dengan iman kita kepada Yesus. Alasan untuk keberanian kita adalah kerana Yesus berjalan bersama dalam perjalanan hidup kita.

Bagaimana saya boleh menjadi sebahagian daripada misi cintakasih yang telah Yesus percayakan kepada saya dengan penuh kasih?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

22-11-16
Hari Dua Minggu Biasa Ka-34
St. Cecilia

Renungan
Luke 21:5-11
"Ketegal Kristus"
"Anang takut"
Tu meh pesan pengandal ti diberi Kesis ngagai kitai saritu. Penyakit, pemati, kena tulak, ai bah sigi amat nyadi tang kitai enda tau meri awak ka penakut kitai mai kitai nyau pengarap. Kitai patut selalu bejaga sereta kering taja semua utai deka ngacau kitai laban Jesus selalu enggau kitai.
Pengerami St. Cecelia ti di rami kitai, iya sante ti mati ketegal pengarap laban ia nyerah ka ati iya ngagai Kristus lebuh iya agi biak.
Kitai anang sekali takut ketegal pengarap dalam Jesus. Laban Jesus selalu bejalai sertai kitai sepemanjai pengidup kitai.

Kati aku ulih bisi bagi nyadi saksi pengerindu ti diberi Jesus ka aku?
🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.