Saturday 17 September 2016

Daily Reflection 17 September 2016

17th September 2016 Saturday Twenty Fourth Week of Ordinary Time

REFLECTION
Luke 8:4-15
"Committed disciples"
In today’s parable, there was a large crowd gathering and people from every town made their way to Him. What did Jesus see as He looked at the huge number of people? Jesus saw their hearts and perceived that there were people coming to Him with all kinds of attitudes and intentions. Thus, He started the parable of the Sower and the soil in order to challenge them to listen and love out what they understood in their own lives. Jesus did not want ‘fans’ but committed disciples who lived their loves, bearing good fruit of His life and love. He wants us to be good soil, not hardened, rocky or thorny soil. He wants us to become committed disciples. May Jesus, our patient Sower, plant His words deep into the soil of our hearts. May He be pleased with the fruit that comes as a consequence of our listening and living His words out in our daily life.

What kind of soil am I?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17-9-16 常年期24周星期六

路8.4-15
“保存这话,以坚忍结出果实。”(15节)
大家对这撒种的比喻应该不会陌生。路加加进了“以善良和诚实的心倾听……保存这话,以坚忍结出果实”,恰恰呼应玛利亚的心态:“默存心中,反复思想”(路2.19,51)。

求主助我热爱圣言,恒存心中。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17 hb September 2016  Hari Sabtu Minggu Biasa Ke 24

Renungan
Lukas 8:4-15
"Pengikut-pengikut yang komited"
Dalam perumpamaan hari ini, terdapat ramai orang berkumpul dari pelbagai kota untuk mengikuti Yesus. Apakah yang dilihat oleh Yesus ketika Dia melihat jumlah orang yang ramai> Yesus melihat hati mereka dan menyedari bahawa terdapat ramai orang yang datang kepadaNya dengan pelbagai sifat dan intensi. Oleh kerana itu, Dia mula menyatakan perumpamaan tentang Penabur dan tanah untuk mencabar mereka untuk mendengar dan mengasihi apa yang mereka fahami dalam kehidupan mereka. Yesus tidak menginginkan ‘peminat’ tetapi pengikut yang komited yang menghidupi cintakasih, berbuah baik dalam hidupnya. Dia ingin kita menjadi tanah yang baik, tidak keras,  dan berbatu. Dia ingin agar kita menjadi pengikut yang komited. Semoga Yesus, Penabur kita yang sabar, menanam perkataanNya di dalam lubuk hati kita. Semoga Dia gembira dengan buah-buah hasil sikap dan perbuatan kita yang sentiasa mendengar dan menghidupi perkataanNya dalam setiap saat kehidupan kita.

Apakah jenis tanah yang saya miliki?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17-09-16
Hari Enam Minggu Biasa Ka-24

Renungan
Luke 8:4-15
"Murid ti bendar"
Dalam jako sempama saritu  mayuh orang begempuru ari macam negeri mansang ngagai Jesus. Nama utai di peda Jesus lebuh meda sida?Iya meda ati sida sereta mayuh macam bengkah peminta sida. Ketegal nya Oya ngajar sida jako sempama tu ngambika sida mending sereta rindu utai ti di temu sida dalam pengidup sida iya. Jesud deka kitai nitih ka Iya enggau bendar, ngasil ka buah pengidup enggau pengerindu Iya. Nyadi tanah ti manah. Awak ka Jesus ti nanam Jako Iya dalam ati kitai. Arapka Iya gaga enggau asil buah ti datai ari mending sereta nitih ka Jako Iya dalam pengidup kitai.

Nama jenis tanah pengidup aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.