Thursday 29 September 2016

Daily Reflection 29 September 2016

29th September 2016 Thursday Twenty Sixth Week of Ordinary Time - Ss. Michael, Gabriel and Raphael
Archangels

REFLECTION
John 1:47-51
"How do you know me?"
Nathanael – an upright and sincere person, free from hypocrisy and deceitful heart. Nathanael felt moved by Jesus’ deep prior knowledge of him and asked in wonderment. “How do you know me?” Nathanael felt that his innermost desires were being read by Jesus.

What is Jesus’ invitation for me today?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

29-9-16 圣弥格、圣佳播、圣来福天使

若1.47-51
“天使在人子身上,上去下来。”(51节)
在圣经中,最早出现的天使是没有名字的。他们是来自天上的使者或是天主的化身。犹太人充军回乡以后,天使渐渐有了名字。耶稣没有来取代天使,反而让他们藉着祂,继续执行神圣任务。

众圣天使,为我等祈。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

29 hb September 2016  Hari Thursday Minggu Biasa Ke 26 - Ss. Michael, Gabriel and Raphael
Archangels

Renungan
Yohanes 1:47-51
"Bagaimana Engkau mengenal aku?"
Nathanael – seorang peribadi yang tulus dan ikhlas, tidak berpura-pura dan tidak menipu. Nathaneal tersentuh dengan pengetahuan Yesus tentang dirinya dan bertanya dengan penuh kekaguman. “Bagaimana Engkau mengenal aku?” Nathanael merasa bahawa keinginannya yang paling dalam dapat dibaca oleh Yesus.

Apakah jemputan Yesus kepada saya hari ini?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

29-09-16
Hari Empat Minggu Biasa Ka-26
Ss. Michael, Raphael sereta Gabriel - Penghulu Melikat.

Renungan
John 1:47-51
"Kati ko nuan nemu pasal aku?"
Nathanael-orang ti bendar;nadai bisi akal ti jai ba iya. Nathanael berasai ati lebuh iya ninga Jesus nemu pasal iya lebuh Jesus bejako ngagai iya. "Kati ko nuan nemu pasal aku?" Iya berasai diri dikelala ulih Jesus.

Nama kangau Jesus ka aku saritu?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.