Wednesday 7 September 2016

Daily Reflection 7 September 2016


                        7th September 2016 Wednesday Twenty Third Week of Ordinary Time

REFLECTION

Luke 6:20-26
"Jesus’ way to happiness"
We all desire happiness. However, do we want happiness according to the world’s way or Jesus’ way? Jesus’ way of happiness calls for a conversion of our heart and mind, and to turn from the worldly ways and values.

Am I challenged to live out the Beatitudes in my life?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

7-9-16 常年期第二十三周星期三

默想
路6.20-26
“你们贫穷的是有福的”(20节)
贫穷的、饥饿的、哭泣的、受迫害的都是有福的;而富有的、饱饫的、欢笑的、被夸赞的都是有祸的。这强烈对比颇震撼人心。来世的报应颠覆了今生的世俗价值观。路加福音一再提醒人善用钱财,否则无缘欢宴天国。

我靠哪边站?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

7 hb September 2016 Hari Rabu Minggu Biasa Ke 23

Renungan
 Lukas 6:20-26          
" Jalan Yesus ke arah sukacita"
Kita semua menginginkan kegembiraan. Namun, adakah kita menginginkan kegembiraan yang ditawarkan oleh dunia atau mengikut cara Yesus?

Sukacita yang ditawarkan Yesus membawa perubahan didalam hati dan minda, dan melupakan cara dan nilai-nilai kegembiraan yang ditunjukkan oleh dunia.  

Menurut cara Yesus, sekiranya kita benar-benar ingin mendapat kegembiraan sejati, kita perlu belajar menjadi miskin secara rohani dan membiarkan wang melayani kita, bukannya memerintah hidup kita. oleh itu, kita harus belajar datang kepada Tuhan dan membiarkan Dia menjadi harta kita yang paling berharga. Yesus sentiasa berusaha untuk setia kepada BapaNya, dan tidak menjadi terkenal dengan orang ramai yang mengikutiNya. Dia terus berbuat baik dan meneruskan kehidupan dengan penuh cintakasih, walaupun terdapat orang-orang yang tidak dapat menerimaNya.

Hari ini, Yesus menjemput kita untuk memilih kegembiraan melalui jalan yang ditunjukkanNya; bermula dengan membuat perubagan hati dan minda.

Adakah saya dicabar untuk menghidupi Sabda Bahagia dalam kehidupan saya?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

07-09-16
Hari Tiga Minggu Biasa Ka-23

Renungan
Luke 6:20-26
"Cara pengelantang Jesus"
Kitai semua ingin deka pengelantang. Tang kati kitai ka pengelantang cara dunya tauka Jesus?cara pengelantang Jesus minta kitai ngubah ati enggau runding kitai sereta ngelengka ka cara enggau ajar dunya.

Kati aku ulih diau nitih ka Pengelantang tu dalam pengidup aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.