Saturday 10 December 2016

Daily Reflections 10 December 2016

10th December 2016 Saturday 2nd Week of Advent

Reflection
Matt 17: 10-13
 “Your ways, Lord, not mine!”
The ways of God are not the ways of man. We are always seeking for fame, for titles and glory. The more qualifications and worldly possessions a person has, the more we will admire him/her. For God, however, material wealth, glory and power are not at all important. What is essential for Him is the heart of a person.

In this time of Advent, let us not be distracted with all what the world has to offer us. Instead, let us search for the ways of God in our own lives and to see where He is leading us each day.

How can I be less distracted with the ways of the world and truly dedicate my life to live God’s ways?
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

10-12-16 ๅฐ†ไธดๆœŸ็ฌฌไบŒๅ‘จๆ˜ŸๆœŸๅ…ญ

็Ž›17.10-13
“ๅŽ„้‡Œไบšๅทฒ็ปๆฅไบ†”(12่Š‚)
่€ถ็จฃๆ—ถไปฃ็š„็Šนๅคชไบบ็›ธไฟก้ป˜่ฅฟไบšๆฅไธดไปฅๅ‰,ๅŽ„้‡Œไบšไผšๅ‡บ็Žฐ。่€ถ็จฃ่กจ็คบๆด—่€…่‹ฅ็ฟฐๅฐฑๆ˜ฏๅŽ„้‡Œไบš(13่Š‚)。ๅฏๆƒœ้€‰ๆฐ‘็œ‹่ตฐไบ†็œผ,ๅ…ˆๆŽ’ๆ–ฅๅŽ„้‡Œไบš,ๅŽๆŽ’ๆ–ฅ้ป˜่ฅฟไบš(12่Š‚)。

็Žฐไปฃ็š„ๅŽ„้‡Œไบšๆ˜ฏ่ฐ?
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

10 hb December 2016 Hari Sabtu Minggu Advent Ke 2

Renungan
Matius 17: 10-13
“JalanMu, Tuhan, bukan jalanku!”
Jalan Tuhan bukan jalan manusia. Kita seringkali mencari kemasyhuran, gelaran dan kemuliaan. Semakin tinggi kelayakan dan harta duniawi yang dimiliki oleh seseorang individu, dia semakin dikagumi. Namun, bagi Allah kekayaan material, kemuliaan dan kuasa tidak penting. Bagi Allah, apa yang penting adalah hati kita.

Pada masa Adven ini, janganlah kita dipengaruhi oleh apa yang ditawarkan oleh dunia ini. Sebaliknya, marilah kita mencari Allah dan sentiasa peka kepada jalan hidup yang Dia inginkan untuk kita setiap hari.

Bagaimanakah agar saya tidak terpengaruh dengan jalan dunia ini dan benar-benar menyerahkan kehidupan saya untuk hidup menurut jalan Tuhan?
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

10-12-16 Hari Enam Minggu Advent Ka-2

Renungan
Matt 17:10-13
"Jalai Nuan Tuhan, ukai jalai aku!"
Jalai Allah Taala ukai jalai kitai mensia. Kitai selalu begiga ka nama, pangkat sereta basa. Kitai berasai lantang ati enti orang nya bisi sijil, degree, Phd tauka mayuh reta. Tang aba Allah Taala, pengaya, pengeraja sereta kuasa enda penting. Semina ati mensia aja penting aba Iya.
Musin Advent tu, aram kitai enda kacau pikir ka utai dipandang ka dunya ka kitai. Kelebih agi ari nya, aram kitai nitih ka Jalai Tuhan dalam pengidup kitai sereta meda endur kitai di binching Iya ninting ari.

Kati aku ulih ngurang diri ari kena kacau jalai dunya sereta selalu talok ati nitih ka Jalai Tuhan dalam pengidup aku?
๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น๐Ÿ”น

Acknowledgment:
Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.