Friday 9 December 2016

Daily Reflections 9 December 2016

                        9th December 2016 Friday 2nd Week of Advent

Reflection
Matt 11:16-19
 “Dancing with God”
Today, we are also like those children playing in the marketplace. We want a God who dances to our tune, rather than us dancing to his.

We put God in our small box and expect God to act, to do and to love according to what we think and feel is the best. Many times, we are afraid to let God be God, and to dance with trust according to his rhythm. Like spoiled children, we insist on our own ways, our own plans, and refuse to give way to allow God to be God in our lives.
Let us take courage and dance with God!

Do I trust in God and allow Him to lead me in the dance of life?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

9-12-16 将临期第二周星期五

玛11.16-19
“智慧必藉其作为彰显自己的正义”(19节)

耶稣和若翰展现天主智慧的不同面貌,两人的作风有差别,彰显正义却是一致的。但是有的人囿于己见,白白失去救恩。

我能不能敞开心胸,打破成见,去接纳天主送来的意外惊喜?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

9hb December 2016 Hari Jumaat Minggu Advent Ke 2

Renungan
Matius 11:16-19
"Menari bersama Tuhan"
Hari ini, kita adalah seperti anak-anak tersebut yang bermain di kawasan pasar. Kita menginginkan Tuhan yang menari mengikut irama kita, bukannya kita yang mengikut iramaNya.
Kita meletakkan Tuhan di dalam kotak kecil kita dan mengharapkan Tuhan untuk membuat tindakan, melakukan dan mengasihi menurut apa yang kita fikir dan rasa yang terbaik. Kita sering berasa takut untuk membiarkan Tuhan menjadi Tuhan, dan menari dengan penuh kepercayaan mengikut iramaNya. Seperti anak yang manja kita berkeras mengikut kemahuan kita, rancangan kita dan menolak untuk memberikan laluan kepada Tuhan untuk menjadi Tuhan dalam kehidupan kita.
Marilah mengambil keberanian dan menari bersama Tuhan!

Adakah saya percaya kepada Tuhan dan membenarkan Dia memimpin saya dalam tarian kehidupan?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

9-12-16 Hari Lima Minggu Advent Ka-2

Renungan
Matt 11:16-19
"Ngajat enggau Allah Taala"
Saritu kitai baka anak mit ti main aba pasar. Kitai deka Allah Taala ngajat nitih ka rentak kitai, ukai kitai baka rentak Iya. Kitai deka Allah Taala ngereja, rindu sereta meri tulung nitih ka cara pikir enggau runding kitai. Tang kitai nadai meri Allah Taala merintah kitai sereta nitih ka atur Iya. Baka anembiak ti dimanja, kitai ngeransi sereta enggai mendingka Iya. Aram kitai berani ati sereta ngajat enggau Allah Taala.

Kati aku andal ka Allah Taala sereta meri Iya awak ngiring aku dalam pengidup aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.