Friday 30 December 2016

Daily Reflections 30 December 2016

30th December 2017 Friday 1st Week of Octave After Christmas - Feast of the Holy Family

Reflection
Matt 2: 13-15, 19-23
“A Family united in their trust in God”
In today’s gospel, we see that it was not a ‘happy-ever-after’ story for Joseph, Mary and Jesus. Joseph, Mary and Jesus experienced suffering and loneliness in a foreign land, anxiety of not knowing what would happen next, etc. Yet, they lived trusting God deeply because they knew that he would never abandon his Beloveds. Living with this deep trust in God, Mary and Joseph did not let circumstances of their lives harden their hearts.

We too wake up every day to new problems, to great uncertainties of the future, to everyday demands of life. In the face of these circumstances, we can choose to become increasingly bitter and anxious, or we can choose to let our issues of life lead us into a deeper experience of trusting God and growing stronger in our faith. We have the choice of how we want to live.

How do I live through difficult moments in my life?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

30-12-16 圣家节

玛2.13-15,19-23
“若瑟星夜带了婴孩和他母亲,退避到埃及。”(14节)
旧约的若瑟带了全家老少到埃及避开饥荒,新约的若瑟带妻儿到埃及避开追杀。这两个若瑟都在梦中获悉天主的旨意,是偶然巧合?当然不是。玛窦是以旧约若瑟为模型,塑造出新若瑟的形象(所以让若瑟的父亲也名雅各伯{16节})。

耶稣玛利亚若瑟,家庭典范,请垂怜我们。
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

30 hb Disember 2016 Hari Jumaat Oktaf Ke 1 - Pesta Keluarga Kudus

Renungan
Matius 2: 13-15, 19-23
“Keluarga yang bersatu dalam Iman kepada Allah”
Dalam Injil hari ini, kita melihat bahawa bagi Yusuf, Maria dan Yesus, ia bukanlah cerita ‘bahagia selama-lamanya’.  Mereka mengalami penderitaan dan kesepian di tanah asing, kebimbangan kerana tidak mengetahui akan perkara yang bakal terjadi dan sebagainya. Namun mereka hidup dengan kepercayaan yang teguh kepada Allah kerana mereka mengetahui Allah tidak akan meninggalkan Dia yang dikasihiNya. Hidup dengan kepercayaan yang mendalam kepada Allah, Maria dan Yusuf tidak membenarkan keadaan hidup yang mereka alami mengeraskan hati mereka. Kita juga bangun setiap pagi untuk masalah baru, ketidakpastian akan masa depan, tuntutan kehidupan setiap hari. Dalam menghadapi keadaan ini, kita boleh memilih untuk merasa cemas, ataupun kita boleh memilih untuk membiarkan masalah hidup kita membawa kita ke pengalaman mempercayai Allah dengan lebih mendalam   dan iman yang semakin bertumbuh. Kita mempunyai pilihan bagaimana kita ingin hidup.

Bagaimana saya boleh hidup menghadapi saat-saat yang sukar dalam hidup?
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

30-12-16
Hari Lima Oktaf Ka-1
Hari Besai Bilik Kudus

Renungan
Matt 2:13-15,19-23
"Bilik ti begerempong dalam pengandal ka Allah Taala"
Dalam Injil saritu, cerita Joseph seduai Maria sereta Jesus nadai pengujong ti manah berita ka belama ia. Sida ia ngasai ka pemerinsa sereta diau kediri di menua bukai, irau ka utai ti deka nyadi. Tang sida tetap andal ka Allah Taala ti enda ninggal ka sida ti dikerinduka Iya. Pengidup sida bepanggai dalam Allah Taala.

Kitai mega dani pagi sereta tetemuka masalah ti baru, ka pengirau ti deka nyadi sereta semua utai pinta dalam pengidup.
Ketegal tu kitai mega berasai enda nyamai ati enggau takut tauka kita milih deka bepanggai aba Allah Taala enggau pengabis ati sereta runding kitai alu mansang kering dalam pengarap. Kitai ulih milih cara pengidup kitai.

Kati aku idup lebuh ditinggang penusah dalam pengidup aku?
🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.