Saturday 17 December 2016

Daily Reflections 17 December 2016

17th December 2016 Saturday 3rd Week of Advent

Reflection
Matt 1:1-17
“God at work”
God guides human history which is filled with concrete people and their stories of sins and conversion, victories and failures, fears and joys. God is always present and He makes crooked lines straight and heals broken lives.
God used each person in the genealogy of Jesus to bring about the life of Jesus. Likewise, in the midst of our own brokenness, God is at work and He shines in us and through us.
As we approach Christmas, let us deepen our trust in God both in our life and in the lives of others.

Do I trust that God is at work in my life and He is making crooked lines straight?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17-12-16 将临期第三周星期六

玛1.1-17
“耶稣基督的族谱”(1节)
族谱一般都是枯燥无味的,耶稣的族谱摆在玛窦福音的开端,却意味深长:说他是亚巴郎之子(1节),表示他来满全天主对亚巴郎的许诺;说他是达味之子(1节),表示他是万王之王。此外,族谱中还包括几个不寻常的(外邦)女性(3节塔玛尔,5节辣哈布和卢德,6节乌黎雅的妻子),表示天主救恩计划的开展不一定要中规中矩。最大的意外是“玛利亚生耶稣”(16节,一反传统族谱所列“父生子”的格式)。

耶稣的族谱除了追溯他的根源,还有什么用意?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17 hb Disember 2016 Hari Ahad Minggu Advent Ke 4

Renungan
Matius 1:1-17
“Allah bekerja “
Allah memimpin sejarah manusia yang dipenuhi dengan orang-orang yang konkrit dan cerita tentang dosa dan pertobatan mereka, kejayaan dan kegagalan, ketakutan dan sukacita. Allah sentiasa hadir dan Dia menjadikan jalan yang bengkok menjadi lurus dan menyembuhkan kehidupan yang terluka.
Allah menggunakan setiap peribadi dalam silsilah Yesus untuk membawa kehidupan Yesus. Demikian juga, pada saat kita menghadapi kehancuran dalam hidup, Allah bekerja dan Dia bersinar dalam dan melalui kita.
Ketika kita mendekati Krismas, marilah mendalami kepercayaan kita terhadap Allah baik dalam kehidupan kita ataupun kehidupan orang lain.

Adakah saya mempercayai bahawa Allah bekerja dalam hidup saya dan sedang menjadikan jalan bengkok menjadi lurus?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

17-12-16 Hari Enam Minggu Advent Ka-3

Renungan
Matt 1:1-17
"Allah Taala Bekereja"
Allah Taala mandangka sejarah mensia to penuh enggau orang ti bendar sereta cerita sida labuh dalam dosa sereta ngesal diri, pemenang enggau kalah, takut sereta gaga. Allah Taala tetap nyata sereta Iya ngaga jalai nyadi lurus sereta meri penyuman.
Allah Taala ngena genap iko sida ti bisi dalam tusut pasal Jesus. Kenya mega, lebuh kitai berasai merinsa,Allah Taala bekereja sereta Iya manchar dalam enggau nengah  kitai.

Katika aku arap ka Allah Taala bekereja dalam pengidup aku sereta ngaga jalai ti lurus ka aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.