Friday 2 December 2016

Daily Reflections 2 december 2016

2nd December 2016 - Friday, First Week of Advent, Year 'A'

Reflection
Matt 9:27-31
“I cannot help but speak”
In today’s Gospel, two blind men received their sight. Imagine their tremendous joy and amazement at such great blessing of being able to see!
In our personal story of faith, have we ever experienced moments when Jesus gave us vision to see the reality of life in a different and wider horizon and open our hearts to live with more hope and greater joy?
When we have the faith to believe in His power of love, Jesus continues to perform miracles in and through us.
As we celebrate Advent, let us not keep quiet but be eager to share all the wonders that God has done and is continually doing in us and through us.
Who are the people whom I can share my faith with?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

2-12-16 将临期第一周星期五

玛9.27-31
“达味之子,可怜我们吧”(27节)

耶稣先要求瞎子展示信德(28节),然后照信德使他俩复明。

“是,主”(28节)。

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

02HB December 2016, Hari Jumaat Minggu Advent Ke-1, Tahun 'A'

Renungan
Mattius 9: 27-31
"Saya harus berbicara"

Dalam Injil hari ini, dua orang buta dapat melihat. Bayangkan sukacita dan betapa mereka terpegun dengan rahmat yang mereka terima iaitu dapat melihat! Dalam cerita peribadi kita tentang iman, adakah kita pernah mengalami peristiwa dimana Yesus memberikan kita visi untuk melihat realiti kehidupan dalam horizon yang berbeza dan luas serta membuka hati kita untuk hidup dengan penuh pengharapan dan sukacita?
Apabila kita mempunyai iman percaya kepada kuasa cintakasihNya, Yesus berterusan mengadakan mukjizat didalam dan melalui kita.
Pada saat kita merayakan Adven ini, janganlah berdiam tetapi jadilah seorang yang mempunyai keinginan yang kuat untuk mengongsikan semua keajaiban yang Tuhan telah lakukan dan terus lakukan dalam dan melalui kita.

Siapakah orang-orang yang boleh saya kongsikan tentang iman saya?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

2-12-16
Hari Lima Minggu Advent Ka-1

Renungan
Matt 9:27-31
"Aku deka nusi"
Dalam Injil saritu, dua iko orang buta ulih meda. Naka meh pengaga sereta pengelantang ati sida laban ulih meda.
Dalam cerita pengidup kitai, kala kitai ngasaika awak lebuh Jesus meri kitai visi meda pengidup enggau cara sereta runding baru ti muka ati kitai ngambi idup enggau lebih andal sereta pengaga?lebuh kitai belabuh arap ka Pengerindu Jesus, Jesus deka ngereja kereja ajih dalam sereta nengah kitai. Maya kitai ngintu Advent. Aram kitai anang enda berkongsi ka semua pemaik ti udah digaga Allah Taala sereta agi digaga Iya dalam sereta nengah kitai.

Sapa sida ti ti endur aku ulih berkongsi pengarap?

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD