Tuesday 6 December 2016

Daily Reflections 6 December 2016

                        6th December 2016 Tuesday 2nd Week of Advent

Reflection
Matt 18:12-14
“Jesus, my Shepherd”
In the real world, no Shepherd would risk his 99 sheep for the sake of one sheep lost in the wild. It is extremely foolish to do so. Yet, Jesus the Good Shepherd did just that because His faithful love moves Him towards those who are lost and most vulnerable. Many times, we are like that one lost sheep who wandered away from the safety of the Shepherd. Advent is a time to trust that our Good Shepherd wants to love us and pardon us. All He wants from us is to be close to Him and stay in the safety of His protection and love.

On the hand, if we find ourselves happily with the other 99 sheep and not bothered about the missing Shepherd or the one missing sheep, then we are also lost in our false sense of security.

What is Jesus’ message to me today?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

6-12-16 将临期第二周星期二

玛18.12-14
“寻找迷失的”(12节)
天父不要任何人丧亡,尤其是“小子”(信仰还不坚定的人),所以祂派遣耶稣来寻找亡羊。

若幸运找到亡羊,那种喜乐是无与伦比的(13节)。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

6hb December 2016 Hari Selasa Minggu Advent Ke 2

Renungan
Matius 18:12-14
"Yesus, Gembala ku"
Dalam dunia sebenar, tidak ada gembala yang akan risikokan 99 domba demi seekor domba yang hilang. Adalah amat bodoh untuk melakukannya. Namun, Yesus Gembala yang baik telah melakukannya kerana kasih setiaNya telah menggerakkan hatiNya untuk mencari mereka yang hilang dan yang paling lemah. Kerap kali, kita seperti satu domba yang hilang yang tersesat dari perlindungan Gembala. Adven adalah masa untuk percaya bahawa Gembala Baik kita ingin mencintai dan mengampuni kita.  Apa yang Dia inginkan daripada kita adalah untuk berada dekat denganNya dan tinggal dalan perlindungan dan cintakasihNya. Di sisi lain, jika kita menemukan diri kita gembira bersama 99 domba yang lain, dan tidak menghiraukan satu domba yang hilang, maka kitapun sebenarnya sesat dimana kita tertipu dengan perasaan selamat.

Apakah mesej Yesus kepada saya hari ini?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

6-12-16 Hari Dua Minggu Advent Ka-2

Renungan
Matt 18:12-14
"Jesus, Pengibun aku"
Dalam dunya nyata, nadai pengibun bedus ti ninggal ka 99 iko bedus ketegal ngiga siko bedus ti tesat. Tu kereja ti nadai masuk akal. Tang, Jesus pengibun bedus ti badas bejalai ngiga sida ti tesat sereta seranta laban Iya penuh enggau pengerindu. Kitai tu baka bedus ti tesat ti bejalai jauh ari jaga Pengibun Badas kitai. Advent, musin endur Pengibun Bedus ti Badas rindu sereta deka ngampun ka kitai. Iya minta kitai selalu semak sereta diau dalam ibun jaga Iya ti penuh pengerindu.

Taja pia, enti kitai ngasai diri lantang enggau 99 iko sereta enda beduli ka bedus enggau pengibun ti tesat, kitai mega nyau peluang diri bisi dijaga.

Nama pesan Jesus ka aku saritu?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.