Friday 10 February 2017

Daily Reflection 10 February 2017

                        10th February 2017 Friday 5th Week of Ordinary Time - St. Scholastica

Reflection
Mark 7:31-37
“Be opened”
God is with us but we are not aware because we are simply too caught up with many things. We live in our own world of worries, anxieties and exhaustion.
For this reason, we need to open to God and let Him communicate with us. Openness to God is essential if we really want to grow in our prayer life. This is because openness leads us to be fully aware of the presence of God in the silence of prayer, in the daily routine of life and in the people we encounter each day.
Today, Jesus wants to lead us aside in private, away from our busyness and distractions, in order to speak to us. Let us follow Him and let Him open our hearts to be aware of Him again.

How can I be aware of God’s presence today?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

10-2-17 常年期第五周星期五

谷7.31-37
“开了吧”(34节)
马尔谷提及耶稣治愈聋哑人的过程相当细腻:他先领病人离开群众,接着把手指放进他耳朵,并用唾沫,抹他的舌头(33节)。望天叹息之后,耶稣没有像旧约的先知求主救助,只说,“开了吧”,聋哑人立刻能听能讲。

天主藉我身边的人,向我施以援手。我理会到吗?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

10 hb Februari 2017 Hari Jumaat Minggu Biasa Ke 5 - St. Scholastica

Renungan
Markus 7:31-37
“Terbuka”
Allah bersama dengan kita tetapi kita tidak menyedarinya kerana kita disibukkan dengan banyak perkara. Kita hidup dalam dunia kita sendiri, kebimbangan, ketakutan dan keletihan.
Atas alasan ini, kita perlu terbuka kepada Allah dan membiarkan Dia berbicara dengan kita. Keterbukaan kepada Allah merupakan asas dalam hidup jika kita ingin benar-benar bertumbuh dalam kehidupan doa kita. Ini kerana, keterbukaan akan membawa kita untuk lebih menyedari kehadiran Allah dalam keheningan doa, dalam rutin hidup harian dan dalam diri orang-orang yang kita temui setiap hari.
Hari ini, Yesus ingin memimpin kita beralih dari kesibukan kita kepada keheningan, agar Dia dapat berbicara kepada kita. Marilah kita mengikutiNya dan membiarkan Dia membuka hati kita untuk menyedari akan kehadiranNya.

Bagaimana saya boleh menyedari kehadiran Allah dalam hidup saya hari ini?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

10-02-17
Hari Lima Minggu Biasa Ka-5
St. Scholastica

Renungan
Mark 7:31-37
"Muka Diri"
Allah Taala seruran enggau kitai taja kitai enda ngasai ka Iya ketegal mayuh pengawa dikereja kitai. Kitai diau dalam dunya ti mayuh pengirau ati, penyai sereta pengelelak.
Ketegal tu, kitai muka diri ngagai Iya sereta meri awak Iya bejako enggau kitai. Muka diri ka Iya sigi penting enti kitai ka mansang dalam pengidup sembiang kitai ti mai kitai ulih ngasai ka Allah Taala dalam sampi, pengawa ninting hari, sereta semua orang ti dikelala kitai.
Jesus deka kitai ngelengka pengawa diri empu sereta utai ti narit kitai ari bisi kaul enggau Iya. Aram kitai nitih ka Jesus, muka ati kitai ka pengasai Iya baru.

Kati aku ulih ngasai ka Allah Taala saritu?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.