Wednesday 1 February 2017

Daily Reflections 1 February 2017

                        1st February 2017 Wednesday 4th Week of Ordinary Time

Reflection
Mark 6:1-6
“Open the door to Jesus”
There are times when Jesus and His teachings seem too familiar, unattractive and boring for us. With pride, we think that we ‘know’ everything and we can live our lives independently from Jesus.
Let us open the door to Jesus with humility and welcome Him fully into our lives. Jesus is a Friend whom we can trust. Out of love, Jesus will never force us to open the door of our heart to Him because He gives us the freedom to choose.
There is no middle way – either we open our door to Jesus or close ourselves in ‘the sufficiency and pride of self-deliverance.’

Am I open to recognise Jesus in my life as my Friend, my Lord, my God on whom I can trust and depend?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

1-2-17 常年期第四周星期三

谷6.1-6
“耶稣在那里不能行什么奇能”(5节)
玛窦和路加都省略“耶稣不能行奇能”这种说法。马尔谷不只说耶稣“不能”,还说“他因他们的无信心而感到诧异”(6节),暗示出乎他的意料。“不能”和“诧异”除了强调耶稣的人性,也表示天主不愿强逼人接受祂的恩宠。如果人抗拒天恩,上主会尊重他的自由选择,“不能”勉强他。

求主转化我的冥顽不灵,好能敏于受教。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

1 hb Februari 2017 Hari Rabu Minggu Biasa Ke 4

Renungan
Markus 6:1-6
“Buka pintu kepada Yesus”
Ada kalanya Yesus dan ajaranNya kelihatan terlalu biasa, tidak menarik dan membosankan untuk kita. Dengan bangga, kita berfikir bahawa kita “mengetahui” segala-galanya dan kita menjalani kehidupan kita bebas dari Yesus. Marilah kita membuka pintu kepada Yesus dengan penuh kerendahan hati dan menjemput Dia sepenuhnya ke dalam kehidupan kita. Yesus adalah Sahabat yang boleh kita percayai. Dengan cintakasih, Yesus tidak pernah memaksa kita untuk membuka pintu hati kita kepadaNya kerana Dia memberikan kebebasan kepada kita untuk memilih.
Tidak ada jalan tengah – samada kita membuka pintu kita kepada Yesus atau menutup diri dengan “kepuasan dan kebanggaan atas keselamatan diri sendiri”

Adakah saya terbuka untuk mengenali Yesus dalam kehidupan saya sebagai Sahabat, Tuhan dan Allah saya yang boleh dipercayai dan tempat saya bergantung?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

01-02-17
Hari Tiga Minggu Biasa Ka-4

Renungan
Mark 6:1-6
"Muka Pinta ka Jesus"
Bisi maya endur ajar Jesus nyadi suah didinga, enda nyamai ati sereta nadai narit ati kitai. Enggau ati sombong kitai mikir kitai "nemu" semua utai sereta ulih idup jauh ari Jesus. Aram kitai muka ati kitai ka Jesus enggau ati ti talok sereta nerima Iya diau dalam pengidup kitai. Ketegal Pengerindu, Jesus enda maksa diri awak kita muka ati kitai ka Iya laban Iya meri kitai peluang mutus ati awak ulih milih. Nadai jalai bukai; muka pintu ati kitai tauka nutup ati ketegal mikir 'diri ulih beridup sereta ngelapas diri empu'

Kati aku muka diri awak ngelala Jesus didalam pengidup aku baka pangan, Tuhan, Allah aku ti endur aku andal sereta bepanggai?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.