Saturday 4 February 2017

Daily Reflections 4 December 2016

3rd  December 2016 Saturday 1st Week of Advent – St Francis Xavier

Reflection
Mark 16:15-20
 “Count on me, Lord!”
“The spread of the Gospel is not guaranteed either by the number of persons, or by the prestige of the institution, or by the quantity of available resources. What counts is to be permeated by the love of Christ, to let oneself be led by the Holy Spirit and to graft one’s own life onto the tree of life, which is the Lord’s Cross.” (Pope Francis)
If our hearts are empty of Jesus and His love, we cannot go out and proclaim that love. Therefore, in order to go out and proclaim the Good News, we must first encounter Jesus as our Friend and Companion in life and experience His tenderness and love.

How can I be a docile instrument to bring the Good News of Jesus’ love around me?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

3-12-16 圣芳济沙勿略

谷16.15-20
“主与他们合作”(20节)
圣芳济离乡背井,远赴南亚和东亚“向一切受造物宣讲福音”(15节)。17-18节提到的种种奇迹会随着“信的人”(复数指整体而言,不一定指个人)。

恳求圣神烧热我心,效法传教主保圣芳济,勇于为主作证。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

3hb December 2016 Hari Sabtu Hari Minggu Advent Ke 1 - St. Francis Xavier
Markus 16:15-20

Engkau boleh mengharapkan saya, ya Tuhan

Penyebaran Injil tidak dijamin dengan jumlah orang yang banyak, atau dengan martabat sesebuah institusi atau dengan kuantiti sumber yang ada. Apa yang penting adalah kita diresapi dengan cintakasih Kristus, membenarkan seseorang dibimbing oleh Roh Kudus dan meletakkan diri ke pokok kehidupan, iaitu Salib Kristus. (Pope Francis) Sekiranya hati kita kosong dan tidak mempunyai Yesus atau cintakasihNya, kita tidak dapat keluar dan menyebarkan cintaNya.
Oleh kerana itu, sebelum kita dapat keluar dan menyebarkan Khabar Gembira, kita perlu mempunyai pertemuan dengan Yesus sebagai Kawan dan Sahabat seperjalanan dalam kehidupan dan mengalami cintaNya yang lembut dan penuh kasih.

Bagaimana saya boleh menjadi peribadi yang dapat membawa Khabar Gembira tentang cintakasih Yesus kepada orang lain disekeliling kita?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

3-12-16
Hari Enam Minggi Advent Ka-1
St. Francis Xavier

Renungan
Mark 16:15-20
"Arap ka aku, Tuhan!"
"Ngerembaika Injil ukai dipeda ari penyampau tubuh tauka pemanah gerempong, tauka penyampau sumber penatai. Utai ti diambi kira ianya diserayong ulih pengerindu Kristus, meri awak kitai di iri Roh Kudus sereta bepaut ka pengidup kitai dalam Pun Pengidup, Regang Kristus."(Pope Francis)
Enti ati kitai puang nadai Jesus sereta pengerindu Iya, kitai enda ulih ngerembai ka pengerindu. Keterubah ia,kitai patut ngelala Jesus ti pangan kitai dalam pengidup enggau ngasaika pemadas enggau pengerindu Iya.

Kati aku ulih badas dalam ngerembai ka Injil pengerindu Jesus ngagai bala mayoh?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year C” by Sr. Sandra Seow FMVD.