Saturday 4 February 2017

Daily Reflections 4 February 2017

4th February 2017 Saturday 4th Week of Ordinary Time

Reflection
Mark 6:30-34
“Sheep without shepherd”
We too can identify moments in our life when we feel like sheep without a shepherd. We could be tired with work, parish activities and responsibilities at home. Jesus, our Shepherd, come and invites us, “You must come away with me… and rest for a while.” We need moments to rest with our Shepherd and be renewed by His love again.
When we are renewed by Jesus, He will teach us how to become shepherds for others who are ‘shepherdless’. Today, let us stay with Jesus and let Him give us the rest we need so that we can go out and look at the crowd with the compassionate heart of Jesus.

What prevents me from going back to the source of peace and getting the rest that my heart needs?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

4-2-17 常年期第四周星期六

谷6.30-34
“耶稣看见群众,就动了怜悯的心”(34节)
“动了怜悯的心”原意是“五内翻滚”。耶稣本来打算带着宗徒退到荒野休息,一见群众紧紧跟随,宛如无牧之羊,就不能自已,马上“开口教训他们许多事”(34节)。

马尔谷为什么用“五内翻滚”这个词?我什么时候有过这么强烈的情感?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

4 hb Februari 2017 Hari Sabtu Minggu Biasa Ke 4

Renungan
Markus 6:30-34
“Domba tanpa gembala”
Kita mampu mengenalpasti pelbagai kejadian dalam hidup, apabila kita merasa seperti domba yang tidak mempunyai gembala. Kita boleh sahaja menjadi penat dengan pekerjaan, aktiviti-aktiviti di paroki dan tanggungjawab di rumah. Yesus, Gembala kita, datang dan mengundang kita, “Engkau harus datang bersama Aku…dan beristirehatlah sejenak.” Kita perlu waktu untuk beristirehat bersama Gembala kita dan kembali diperbaharui oleh cintakasihNya.
Apabila kita dibaharui oleh Yesus, Dia akan mengajar kita cara untuk menjadi gembala kepada orang lain yang ‘tidak mempunyai gembala’. Marilah pada hari ini tinggal bersama Yesus dan membiarkanNya memberikan kita isitrehat yang kita perlukan agar kita boleh keluar dan melihat orang lain melalui hati Yesus yang penuh belas kasihan.

Apakah yang menghalang saya untuk kembali kepada sumber kedamaian dan menemukan istirehat yang diperlukan oleh hati saya?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

4-02-17
Hari Enam Minggu Biasa Ka-4

Renungan
Mark 6:30-34
"Bedus ti nadai pengibun"
Kitai mega bisi kala ngasai baka bedus ti nadai pengibun. Kitai lelak ketegal kereja, pengawa dalam Gerija sereta tangungjawab dalam bilik. Jesus, Pengibun Bedus, datai sereta ngangau kitai, " Nuan patut datai enggau aku...sereta ngetu gawa enda lama." Kitai patut bisi awak endur begulai enggau Pengibun kitai sereta nerima pengering ari Iya baru. Lebuh kitai dikeringka ulih Iya, Jesus ngajar kitai nyadi pengibun bedus ka orang bukai ti nadai pengibun. Saritu aram kitai begulai enggau Jesus sereta meri diri begulai enggau Iya awak kitai ulih bejalai sereta meda bala mayuh enggau ati penyinu baka ati Jesus.

Nama utai ti nangol aku ari datai ngagai pun pemaik ti ulih ngelantang ati aku?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.