Monday 27 February 2017

Daily Reflection 28th February 2017

                        28th February 2017 Tuesday 8th Week of Ordinary Time

Reflection
Mark 10:28-31
“Losses and gains”
There is a cost for being a disciple of Jesus. How much are we willing to let go of our old ways in this journey of discipleship?
Like Peter, would we dare to be honest and frank with Jesus?
Jesus will never turn us away for asking such questions. Instead, He will tell us that if we leave behind all that hinders us from loving God and serving Him faithfully, we will not lose but gain. The greatest gain that we can ever have is to experience having God as our treasure, and living a life of deep peace and quiet joy.

What is Jesus’ invitation to me in this time of prayer?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

28-2-17 常年期第八周星期二

谷10.28-31
“今世就得百倍房屋、兄弟姐妹、母亲、子女、田地”(30节)
今日读经与昨天的形成强烈对比。耶稣保证,为了他和福音而舍弃一切(29节),必定得回百倍赏报-----连迫害在内,并在来世获得永生(30节)。

失与得之间,考验我对主耶稣许诺的信赖。
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

28 hb Februari 2017 Hari Selasa Minggu Biasa Ke 9

Renungan
Markus 10:28-31
“Kehilangan dan keuntungan”
Menjadi murid Yesus ada akibatnya. Berapa banyak yang sanggup kita lepaskan dalam perjalanan pemuridan ini?
Seperti Petrus, adakah kita berani menjadi jujur dan berterus terang kepada Yesus?
Yesus tidak akan pernah menahan kita untuk bertanya soalan sedemikian. Sebaliknya, Dia akan menyatakan kepada kita bahawa jika kita meninggalkan semua yang menghalang kita untuk mengasihi dan melayani Allah dengan setia, kita tidak akan rugi dan kehilangan apa-apa, sebaliknya, kita akan menerima lebih banyak. Keuntungan yang besar yang dapat kita terima adalah mempunyai pengalaman bersama Allah, harta yang sebenar dan hidup yang penuh kedamaian dan sukacita.

Apakah jemputan Yesus kepada saya saat ini?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

28-02-17
Hari Dua Minggu Biasa-9

Renungan
Mark 10:28-31
"Pengerugi enggau penguntung"
Sigi rega enti nyadi murid Jesus. Berapa mayuh jalai lama ulih ditinggalka kitai dalam penjalai nyadi murid? Baka Peter, kati kitai berani nanya enggau bendar ngagai Jesus? Jesus enda nulak kitai lebuh meri tanya. Iya deka madahka kitai enti kitai ninggal ka semua utai ti nagang kitai ari rindu sereta mela Iya enggau talok ati, kitai deka bulih penguntung. Penguntung ti besai amat lebuh kitai ngasai ka Allah Taala nya reta kitai, sereta diau dalam pemaik enggau pengaga di dalam.

Nama kangau Jesus ka aku dalam awak diatu?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD