Sunday 26 February 2017

Daily Reflection 27th February 2017

27th February 2017 Monday 8th Week of Ordinary Time

Reflection
Mark 10:17-27
“The problem of being rich”
“And if we ask how are we to know where our hearts are, the answer is just as simple – everything which hinders us from loving God above all things and acts as a barrier between ourselves and our obedience to Jesus is our treasure, and the place where our heart is.” (Dietrich Bonhoeffer)
Like the rich man, we too can let our hearts be possessed and controlled by our wealth, pride, lust, power, money, etc. These riches prevent us from entering into a more trusting and loving relationship with Jesus. Today, let us not be afraid to be looked upon by Jesus with love and listen to His voice calling us to a deeper following and a mature friendship.

What is in my heart that prevents me from following Jesus and loving Him more?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

27-2-17 常年期第八周星期一

谷10.17-27
“有钱的人难进天国”(23-24节提了两次!)。
骆驼根本穿不过针孔,那么富人还有什么希望(25节)?难怪门徒深感惊奇(26节)。
耶稣却说,“为天主而言,一切都可能”(27节)。

钱财是个保障,可以包括权势、地位、才能、容貌、健康等等。我的钱财是什么?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

27 hb Februari 2017 Hari Isnin Minggu Biasa Ke 9

Renungan
Markus 10:17-27
“Masalah menjadi kaya”
“Dan jika kita bertanya bagaimana untuk mengetahui dimana hati kita berada, jawapannya amat  sederhana – semua yang menghalang kita daripada mengasihi Allah dan menjadi tembok pemisah kita kepada Yesus adalah harta benda yang kita miliki, dimana hati kita berada.” (Dietrich Bonhoeffer)
Seperti pemuda yang kaya, kita juga mempunyai kecenderungan untuk membiarkan hati kita diikat dan dikawal oleh kekayaan, kesombongan, hawa nafsu, kuasa, wang dan sebagainya. Kekayaan inilah yang menghalang kita untuk mempunyai relasi yang penuh dengan kepercayaan dan cintakasih kepada Yesus. Hari ini, janganlah kita merasa takut untuk membiarkan Yesus menjaga kita dengan cintakasih dan dengarkan suaraNya yang memanggil kita untuk mengikutiNya dengan persahabatan yang matang dan mendalam.

Apakah yang ada dalam hati saya yang menghalang saya untuk mengikuti dan mencintai Yesus dengan lebih dalam?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

27-02-17
Hari Satu Minggu Biasa Ka-8
Renungan

Mark 10:17-27
"Penusah nyadi orang kaya"
"Enti kitai minta, kati kitai nemu endur ati kitai, saut tu senang-semua utai ti nagang kitai ari rindu ka Allah Taala ari atas semua sereta pengawa ti nyadi dinding antara kitai sereta talok ati ka Jesus dia meh reta kitai enggau endur ati kitai." (Dietrich Bonhoeffer)
Baka orang kaya tu, kitai mega ngelak ka ati kitai dipaut ulih reta, penyumbong, kuasa, pengingin tubuh, duit sereta utai bukai. Pengaya tu nagang kitai ati tama ngagai pengandal sereta pengerindu begulai enggau Jesus. Saritu awak ka kitai enda kekang ati mandang ngagai Jesus enggau pengerindu sereta ninga nyawa Iya ngangau ka Kitai ngagai kaul ti rapat agi.

Nama utai ti dalam nagang ati aku ari nitih ka Jesus sereta rinduka Iya  lebih agi?
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Acknowledgment: Reflections are based on “Prayer for Living: The Word of God for Daily Prayer Year A” by Sr. Sandra Seow FMVD.